سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیت‌الله‌ ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود به شدت از افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج در جامعه همچنین صدور مجوز به برخی فیلم‌ها از سوی ارشاد انتقاد کرد و پخش برخی فیلم‌ها را در افزایش طلاق مؤثر دانست.
به گزارش ایسنا،، این مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که در جامعه طلاق افزایش و ازدواج کاهش پیدا کرده است، در حالی که شاهد برگزاری بسیاری از همایش‌های کم فایده در کشور هستیم. وی ادامه داد: باید همایشی با موضوع کاهش ازدواج و افزایش طلاق در کشور تشکیل شود و کارشناسان دینی و دانشگاهی به ریشه‌یابی بپردازند. وی اظهار کرد: سال به سال بر تعداد خانواده‌های متلاشی شده افزوده می‌شود و توجه جوانان به ازدواج کم می‌شود؛ لذا کارشناسان باید دلایل این مشکلات را ریشه‌یابی کنند. این مرجع تقلید با انتقاد از برخی صدور مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی فیلم‌های سینمایی گفت: یکی از دلایل افزایش طلاق فیلم‌های نامناسبی است که متأسفانه بسیاری از آن‌ها مهر ارشاد را دارند، اما بدآموز هستند. آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد: این فیلم‌ها به‌درستی توسط ارشاد بررسی نمی‌شود و گاهی ارزش‌های دفاع مقدس، بسیج، حجاب، چادر و بسیاری از ارزش‌ها در این فیلم‌ها زیر سؤال می‌رود. این مفسر قرآن کریم افزود: ارشاد باید نسبت به فیلم‌هایی که در کشور تولید می‌شود حساسیت داشته باشد؛ چرا که فیلم‌های بدآموز یکی از عوامل بی بند و باری در جامعه و عامل کاهش ازدواج است. وی اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل طلاق در این است که گاه روابط غیر مشروع قبل از ازدواج توسط یکی از زوجین ادامه می‌یابد؛ لذا اگر جامعه ارزشی و اسلامی باشد نباید این اتفاقات نامناسب در آن رخ دهد. این مرجع تقلید در پایان گفت: پیوندهای عاطفی کاذب یا پاره‌ای از منافع سبب می‌شود خوب و بد در جامعه مخلوط شده و بازار نفاق در آن ایجاد شود و باید از این حالت جلوگیری کنیم.

منبع : روزنامه ابتکار




تاریخ : پنج شنبه 91/9/23 | 7:48 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر

 

در مقوله‌ حجاب نباید برخورد انتظامی شود 
 
 
 حجاب

آرمان: فرمانده نیروی انتظامی دیروز تاکید کرد: در مقوله‌ حجاب نباید برخورد انتظامی صورت بگیرد، بلکه باید بحث فرهنگی انجام شود.سردار اسماعیل احمدی‌مقدم گفت: کم‌توجهی به فرهنگ باعث می‌شود ناهنجاری‌ها تبدیل به هنجار شود و در نظام ارزشی جامعه تغییراتی ایجاد شود و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی و آحاد مردم است. از سوی دیگر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با اشاره به بحث حجاب گفت: فقط سازمان صدا و سیما و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارش عملکرد خود در زمینه عفاف و حجاب را به مجلس ارائه کردند. حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: موضوع عفاف و حجاب یکی از مسائل بسیار مهم در جامعه است که باید از سوی نهادهای گوناگون مورد توجه قرار گیرد. در مجلس هشتم شورای اسلامی مذاکراتی با وزارت کشور صورت گرفت و نمایندگان درباره عدم اجرای طرح توسعه عفاف و حجاب از وزیر کشور سوالاتی را پرسیدند که وزیر کشور و مسئولان نیروی انتظامی گزارشی را از اقدامات انجام شده در این زمینه ارائه کردند. وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در‌خصوص اجرای طرح عفاف و حجاب و رسیدن به ساز و کارهای همه‌جانبه و رعایت مصوبات این طرح به نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی مسئول،‌ قاطعانه عمل می‌کنند، ‌در این زمان دستوراتی نسبت به وزیر کشور ارائه شد و دستور‌العمل‌هایی به سازمان‌های مختلف ابلاغ شده است.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: در مجلس نهم نیز مکاتباتی با دستگاه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی انجام شد و تمام دستگاه‌ها موظف شدند تا 3 ماه پس از دریافت گزارش عملکرد خود را به مجلس ارائه دهند.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره گزارش عملکرد سازمان‌ها توضیح داد: تاکنون فقط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان صدا و سیما گزارش عملکرد خود را ارائه کرده‌اند.طاهری گفت: همه نهادها در مسائل فرهنگی به صورت عام و در موضوع حجاب به صورت خاص اثرگذار هستند و «پیوست فرهنگی» در اولویت کاری کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفته است. تمام وزارتخانه‌ها باید ملزومات فرهنگی کارهای خود را فراهم کنند و در حیطه وظایف خود نسبت به مسائل فرهنگی احساس مسئولیت کنند.

ادامه مطلب...


تاریخ : پنج شنبه 91/9/2 | 3:5 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر


  • ایران موزه | پاپو مارکت | بک لینک