سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ناگفته های فخیم زاده درباره ساخت سریال «ولایت عشق»؛
منعی برای به تصویر کشیدن چهره مبارک امام رضا (ع) نداشتم
خراسان - مورخ پنج‌شنبه 1391/10/21 شماره انتشار 18314

در حالی که در آستانه سالگرد رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام رضا(ع) قرار داریم، مهدی فخیم زاده کارگردان دو سریال مذهبی «تنهاترین سردار» و «ولایت عشق» در گفت وگویی که چندی پیش منتشر شد، اطلاعاتی جالب و خواندنی درباره روند ساخت این سریال ها بیان کرده است. فخیم زاده در بخشی از این گفت و گو این واقعیت را بیان کرده است که به خاطر حواشی برآمده از سریال «امام علی(ع)» و احتمالا گریم قطام در این سریال، مسئولان وقت سیما از وی خواسته بودند سریال «ولایت عشق» را طوری بسازد که این حواشی ایجاد نشود. بخش هایی از گفته های فخیم زاده را به نقل از همشهری می خوانید :

حاشیه هایی که به «ولایت عشق» رسید

تصویربرداری سریال «تنهاترین سردار» که تمام شد آقای لاریجانی (رییس وقت سازمان صدا و سیما) دستور دادند سریال امام رضا(ع) را بسازم. آقای لاریجانی گفتند تمام نیروهایی که در پروژه «تنهاترین سردار» حاضر بودند به سریال «ولایت عشق» بروند.

سریال «امام علی(ع)» سریالی موفق بوداما به دلیل حاشیه هایی که ایجاد کرد از همان ابتدا از من خواستند که «ولایت عشق» را بدون حرف و حدیث جمع کنم مثلا گفتند، زن مامون خیلی زیبا نباشد.

 

عرب نیا را برای نقش مامون درنظر داشتم

شخصیت مامون در «ولایت عشق» که نقش آن را محمد صادقی بازی کرد با آنچه در تاریخ از او ذکر شده کاملا تفاوت دارد. گفته می شود چهره ای آبله رو و سری تراشیده داشته و در عین حال باسواد هم بوده است. برای نقش مامون ابتدا فریبرز عرب نیا به ذهنم آمد اما به نتیجه نرسیدیم یعنی در خصوص دستمزد توافق نکردیم.

آن زمان بالاترین مبلغی که به بازیگران دادیم ماهی 300 هزار تومان بود که به اکبر زنجانپور و داوود رشیدی دادیم.

 

گفتند می توانیم چهره امام رضا (ع) را نشان دهیم

یکی از دلایلی که برای ساخت سریال «ولایت عشق» مردد بودم این بود که فکر کردم نمی توانم در باره فردی سریال بسازم که نمی توانم او را نشان دهم. در مورد این موضوع کمی بحث شد. شورای تاریخ اسلام چند جلسه برگزار کرد و به من گفتند می توانیم چهره امام (ع) را نشان دهیم اما خودم عقب نشینی کردم. با خودم گفتم از کدام بازیگر می توانم برای ایفای این نقش مهم استفاده کنم و مردم هم آن را باور کنند؟ چون هر کدام از ما یک جور تصور داریم، با خودم کلنجار رفتم و در نهایت پشیمان شدم که چهره امام رضا(ع) را نشان دهم.

 

برخی ها در ولایت عشق همکاری نکردند

به دیدار حضرات آیات مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی و ... رفتیم و همه آنها سریال «ولایت عشق» را تایید کردند. در ابتدای پیش تولید بنا بود آستان قدس با صداوسیما در ساخت سریال مشارکت کند که این موضوع محقق نشد. می خواستند 10 سال اول امامت امام رضا (ع) به تصویر کشیده شود اما من گفتم آن ده سال مهم بوده اما اتفاقی نیفتاده است که بتوانم از آن استفاده دراماتیک کنم. در نهایت خودمان کار را شروع کردیم. در زمان پخش سریال برخی به دنبال گافی از سریال می گشتند که پیدا نکردند.

منبع روزنامه خراسان




تاریخ : جمعه 91/10/22 | 3:21 عصر | نویسنده : خبررسان | نظر

  • ایران موزه | پاپو مارکت | بک لینک